Електронний апостиль

З 20.11.2015 в Україні змінилась процедура апостилювання документів, виданих органами РАЦС, судами і нотаріусами України. Зміни полягають в тому, що зараз Міністерство юстиції України проставляє штамп апостиль через відділи РАЦС у вигляді електронного підпису посадової особи зазначеного міністерства і спеціальної марки, що заміняє оригінал печатки МінЮсту.

Зараз свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб або свідоцтво про розлучення не потрібно попередньо засвідчувати в обласному управлінні юстиції області, що видала оригінал документа, а достатньо зразу подати такий документ на апостиль до компетентного органу. Але існують певні нюанси з документами, виданими на територіях, непідконтрольних Україні. В такому випадку є сенс звернутись до бюро перекладів для позитивного результату. Наразі документи судів і нотаріату оброблюються в міністерстві досить оперативно і протягом 1 робочого дня видається документ з проставленим апостилем або ж офіційна відмова, якщо документ оформлено неналежним чином. Документи РАЦСу за умови належного оформлення видаються з апостилем протягом 2-3 робочих днів. Нотаріальні переклади, на яких проставляється другий апостиль, наприклад довідки про несудимість з МВС України, також видаються протягом 1 робочого дня.

Електронне апостилювання є достатньо прогресивним кроком для української бюрократичної машини, проте у цієї процедури є відчутні недоліки у вигляді неможливості повернення коштів за апостиль, якщо документ було оформлено неналежним чином, відсутності попереднього консультування на підставі документа, що подається на апостиль, тощо.